تکنیکها و روشهای تغییر دادن سبک زندگی

شنبه 15 مهر 1396 دکتر محسن محمدی دسته ها

تکنیکها و روشهای تغییر دادن سبک زندگی

با این 8 تغییر کوچک زندگی خود را دگرگون کنید

همه ما دوست داریم زنگی سرشار از شادی و مسرت داشته باشیم و وقتی به موانع سر راه فکر می کنیم می فهمیم باید کمی تغییر کنیم . و متاسفانه اسن تغییر ها از نظر ما بزرگ و خیلی سخت هستند . در واقع در این مقاله سعی شده به شما بگوشید برای تغییر می توان از چیز های خیلی کوچک شروع کرد و موفق هم بود .

1) ذهن خوش بین داشته باشید

احساسات و عواطف  ما بر اعمال ما تاثیر مستقیم دارد . برای همین وقتی هوا گرفته است و شما بی حالید حتی حوصله بیرون رفتن هم ندارید . پس باید مغز خود را طوری تربیت کنیم که همیشه در مثبت ترین حالت خود باشد . برای این کار می توان این چند کار را انجام داد :

دفتر تشکر بسازید : دفتری داشته باشید که هر روز به خاطر چیز هایی  دارید خدا رو شکر کنید . این کار باعث می شود اولا شما قدر داشته های خود را بیشتر بدانید و در ثانی احساسات منفی در شما شکل نگیرد .

دوستان خوب : احساسات مسری  است . برای همین وقتی شما به مراسم ختم می روید ناخوداگاه ناراحت می شوید . پس اگر دوستان شاد و سرزنده داشته باشید معاشرت با انها بر روی رفتار شما هعم تاثیر خواهد گذاشت .

به افکار منف بی اعتنایی کنیم

فعالیت : فعالیت باعث می شود در بدن شما هورمون اندروفین ترشح شود و در شما احساس شعف جاری شود .

2) نیم ساعت زود تر از خواب بیدار شویم

لازم نیست که شما مانند بسیاری از انسان های موفق ساعت 3 یا 4 صبح از خواب بیدارشوید ولی ، لگر مثلا هر روز ساعت 8 بیدار می شوید از این پس ساعت 7 نیم بیدار شوید  . این نیم ساعت باعث می شود شما سر حال تر شود ، با خانواده بیشتر وقت بگذرانید ، ورزش کنید و … در واقع با نیم ساعت جلوتر بیدار شدن برای باقی روز سر حال تر می شوید .

3) تمیز کردن را معطل نکنید

جمع کردن تخت یا شستن ظرف  ها شاید وقتی نگیرند ولی اگر انها را در دم انجام ندیهم بر روی هم انباشته می شوند و وقت بیشتری از ما می گیرند . افرادی که سریع تخت خوابشان را جمع می کنند یا اتاق را تمیز می کنند افراد موفق تری هستند . چرا که حس با نظم بودن را در خودشان القا کرده اند .

4) توان خود را در نظر بگیرید

بار ها شده است که با خد تصممیم بگیرید که از این به بعد من می خواهم تغییر کنم پس به عنوان مثال من از امروز نوبتی 2 ساعت ورزش می کنم . نتیجه چه می شود ؟ بعد از دو روز ورزش کردن زده شده و ورزش کردن را بی خیال می شوید . ضرب المثل معروفی است که می گوید : ره رو ان نیست که گهی تند و گهی خسته رود ، ره رو ان است که اهسته و پیوسته رود .

5) پیش بینی پذیر نباشید

اگر هر روز یک روتین دارد و یک نوع کار ها را انجام می دهید بعد از چند وقت دیگر شما تبدیل به ربات می شود پس سعی کنید هر از گاهی رفتار های پیش بینی شنده داشته باشید . مصلا یکبار در هفته بروید و غذای چینی سفارش دهید . یا اینکه به جای اینکه مثل هر روز با ماشینتان به سر کار بروید با مترو بروید .

6) مدام غز نزنید

باید به این نتیجه برسید که قرار نیست چیزی با غر زدن درست شود . فرض کنید با همسرتان رفته اید بیرون و در ترافیک گیر کرده اید . مدام به مسئولین و غیره غر می زنید . ایا وضعیت ترافیک بهتر می شود؟ تنها اتفاقی که می افتد این است که اعصاب اطرافیانتان را خورد می کنید . انسان ها غرغرو اصلا دوست داشتنی نیستند .

7) خود را با دیگران مقایسه نکنید

اولا بدانید که هیچ گاه ظاهر زندگی بقیه با باطن زندگی شما یکی نیست . و اما خبر بد دیگر . همیشه کسی هست که از شما زیباتر باشید همیشه فردی است که از شما بیشتر درامدداشته باشید همیشه فردی است که خانه و ماشینی بهتر از شما داشته باشد . پس شما هیچگاه نمی توانید در همه زمینه ها برت باشید . پس دست از مقایسه کردن بکشید که تنها اعصاب خودنتان را خورد می کند .

8) یکی از کارهای عقب افتاده را انجام بدهید

یادتان می اید وقتی بچه بودیم و مدسه می رفتیم اگر تکالیفمان را زودتر انجام می دادیم برای بقیه روز خیالی راحت داشتیم و دیگر دغدغه ذهنی نداشتیم ؟ این هم همین است . وقتی شما کار عقب افتاده ای داشته باشید . کمنریم اتفاقی که برای شما می افتد این است که ذهنتام را درگیر می کند . پس اگر ذهنتنان و ارامش خودتان برایتان مهم است بهتر است کار های عقب افتاده را سریع تر انجام دهید .

مشاهده برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تنبلی می کنی؟ انگیزه نداری؟ کانال "بمب انگیزه" شارژت می کنه!حتما عضو میشم!