روش تحلیل آزمونهای آزمایشی

یکشنبه 2 مهر 1396 دکتر علی اصغر رضایی دسته ها

روش تحلیل آزمونهای آزمایشی

بررسی کارنامه آزمون های آزمایشی موسساتی که داوطلبان قبل از کنکور در آن شرکت میکنند پرسشی که همواره با دانش آموزان همراه است . آیا باید به کلیه مطالب که در کارنامه عملکردی آزمون داده می شود باید دقت کرد؟ تراز که در کارنامه آزمون ها ثبت می شود چه کاربردی دارد؟ برای مثال کلاسی را تصور کنید که در آن امتحان دین و زندگی گرفته می شود و دانش آموزی در این درس نمره 17 را به دست آورده است و این دانش آموزی بالاترین نمره این درس را کسب کرده است .

مجدد امتحان دین و زندگی گرفته می شود این بار هم 17 را به دست می آورد اما تفاوت این بار در است که این دانش آموز پایین ترین نمره کلاس را کسب به دست آورده است . مسلما ارزش این دو نمره 17 یکسان نیست .
بدین معنی که نمره خام آزمونتان با نمره خام دانش آموز دیگر یکسان است اما رتبه که در آزمون کسب کرده اید برابر نیست .

کاربرد رتبه در کارنامه آزمون ها سراسری

کابرد رتبه سنجش جایگاه شما در میان دیگر داوطلبانی است که در آمون ثبت نام کرده اند
توصیه می شود به رتبه توجه نکنید . زیرا دانش آموزان فقط بخشی از منابع را در هر بار آزمون می دهند توجه به رتبه باعث غرور یا عدم اعتماد به نفس می شود . بخاطر داشته باشید رتبه تنها در آزمون جامع را می توان توجه کرد
اما چرا موسسات این اطلاعات را در کارنامه می گذارند؟ بخاطر اینکه یک داوطلب را بمباران اطلاعات کنندفقط همین.

برای بررسی کارنامه بهتر است هر درس را مجزا بررسی کنید
یک : میزان درصدی که برای هر فصل در اوقاتی که در منزل تست زنی میکنید یادداشت کنید برای مثال در فصل دو عربی 45 درصد را بدست آورده اید
دو : دلایل اشتباه در تست ها را در خانه بررسی کنید گام دوم:نوع غلط های خود در منزل را مشخص کنید
میزان نمره ای که در تست زنی خانه بدست آورده اید با آزمون ها مقایسه کنید

نمره هر درس در آزمون را بدون در نظر گیری نمرات منفی بررسی کنید
مهارت خایی که به آن مسلط هستید در هر را ارتقا بخشید
نقاط ضعف را ریشه یابی کنید

مشاهده برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *