[offering]

نحوه افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

شنبه 6 آبان 1396 دکتر محسن محمدی دسته ها

نحوه افزایش تراز در آزمون های آزمایشی

چگونه افزایش تراز در آزمون های آزمایشی را تجربه کنیم؟

خیلی از دانش آموزان با این مشکل روبرو هستن که چرا با وجود این که وقت نسبتا زیادی رو برای خوندن درس هاشون صرف می کنن اما توی آزمون آزمایشی تراز مورد نظرشون رو نمیارن و به نتیجه دلخواهی که مد نظرشون هست نمی رسن، در نتیجه این جوری به نظر میرسه که فرق چندانی بین این دسته افراد با دانش آموزای سطح پایین نیست و همین جا شروع ناامیدی هست که عواقب خیلی بدی میتونه به همراه داشته باشه. حالا باید آموزش و راه های لازم رو یاد بگیرید تا در آزمون های آزمایشی شاهد افزایش تراز خود باشید.

راه های افزایش تراز رو میشه از ۲ زاویه بررسی کرد :

1-باید بگم که در حالت اول دانش آموز سر جلسه آزمون توی دروس تسلط کافی رو نداره که این حالت ۳ گروه از دانش آموزان را در برمی گیره :

الف) گروه اول کسانی رو شامل میشه که در زمان مطالعه سطحی عمل می کنن و از همون ابتدا به تسلط کافی نمی رسن و به خیال خودشون متوجه میشن.

اگر جزو این گروه و طبقه هستید باید در نحوه و اجرای مطالعه تون تغییراتی ایجاد کنید و راه و روش درست خوندن توی هر درس رو به درستی به دست بیارید، می تونید به جای خوندن ۷،۸درس برای آزمون، ولی سطحی. تعداد دروس رو پایین آورده اما سعی کنید توی همین تعداد درس به تسلط برسین تا سر جلسه آزمون به جای مواجه شدن با حجم زیادی از دروس که با وجود مطالعه، بی تسلط یا کم تسلط هستید، پاسخگوی سوالات تعداد کمتری درس اما با تسلط بالا باشید اما به این نکته باید توجه کرد که بعد از گذشت ۲ یا ۳ آزمون و پیدا کردن راه و روش مطالعاتی هر درس باید سرعت عمل خود را بالا برده و همه دروس را برای آزمون مطالعه کنید.

ب) گروه دوم کسایی رو شامل میشه که مطالعه عمقی داشته و به تسلط کافی توی دروس رسیده اند اما بنا به دلیلی از جمله برنامه ریزی نادرست سرجلسه موفقیت لازم رو کسب نمی کنن منظور از برنامه ریزی نادرست اینه که برای مثال فرد درسی مثل عربی رو توی یکی دو روز اول هفته خونده و به تسلط هم رسیده ولی به خاطر تعداد دفعات کم مرور و تست زنی تسلط به دست اومده رو از دست می ده، خیلی از دانش آموزان هنوز اهمیت مرور رو متوجه نشدن که مطمئنا بیشترین ضرر رو همین گروه از داوطلبا خواهند کرد.

اگر جزو این افراد هستید باید برنامه ای رو تهیه کنید که در طول دو هفته قبل آزمون تعداد مراحل خوندن یک درس بیشتر با زمان کمتر باشد در واقع با این کار می تونید تسلط به دست اومده رو برای مدت طولانی تری نگه دارید و همچنین باید ۲ یا ۳ روز آخر قبل از آزمون باید به جمع بندی مطالب خوانده شده اختصاص بدهید با این کار مطلب هم مرور می شه هم در ذهن طبقه بندی میشه و به خاطر آوردن مطالب سر جلسه ی آزمون راحتتر میشه.

ج) گروه سوم دانش آموزایی رو شامل میشه که ۱۴ تا ۱۵ ساعت رو به خوندن دروس اختصاص داده اما بازده و کارایی شان به اندازه ۵ تا ۶ ساعت مطالعه بوده، در واقع این افراد کمیت را به کیفیت ترجیح می دهند.

این افراد باید تمام دروسی که مطالعه شده و تعداد تست هایی برای هر درس زده شده رو در دفتر برنامه ریزی خودشون نوشته و هر روز سعی کنن که زمان مطالعاتی برای یک درس رو پایین آورده و بازدهی و هم چنین تعداد تستای زده شده رو بالاببرن.

۲-حالت دوم دانش آموزایی رو شامل هست که با وجود مطالعه با کیفیت و تسلط داشتن سر جلسه آزمون، دچار مشکل میشن.

در واقع این کنکوری ها و دانش آموزان نحوه آزمون دادن رو بلد نیستن و اضطراب هم که دارن بدترش میکنه، اگر با این مشکل روبرو هستید، بهترین راه حل پیشنهادی اینه که قبل از آزمون های آزمایشی، توی خونه چندین و چند بار از خودتون آزمون بگیرید تا مشکلاتی مثل مدیریت زمانی و مدیریت آزمون رو به خوبی حل کنید.

مشاهده برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تنبلی می کنی؟ انگیزه نداری؟ کانال "بمب انگیزه" شارژت می کنه!حتما عضو میشم!