چگونه حافظه خود را با مصرف خوراکی تقویت کنیم ؟

پنجشنبه 25 آبان 1396 سمانه الکایی دسته ها

چگونه حافظه خود را با مصرف خوراکی تقویت کنیم ؟ این سوالی است که همه ما چندین بار از خود پرسیده ایم و غالبا به جواب های گوناگونی دست یافته که از صحیح یا غلط بودن آن در ابهام باقی مانده ایم حال ما در این جا به رمزگشایی این سوال می پردازیم.

البته که دیگر با وجود ابزارهای جدید همچون استیکینوها و نرم افزارهایی مثل اوت لوک یا ایمیل و پیامک شما می توانید هر چیزی را که حس می کنید ممکن است فراموش کنید را یادداشت کنید. با پیشرفت تکنولوژی دیگر به خاطر سپردن خیلی از چیزها راحت شده است ولی همین تکنولوژی باعث می شود که خیلی وقت ها ما دچار سردرگمی و بی حواسی شویم. همچنین تکنولوژی قطعا به اینکه اسم معلم دبستان شما که بوده یا یه یاد آوردن خاطره یک روز زیبا در ایام دانشگاه به شما کمک نمی کند. در این مطلب می خواهیم خوراکی هایی را به شما معرفی کنیم که در تقویت حافظه به شما کمک می کنند و باعث می شود که به آلزایمر دچار نشوید.

گوجه فرنگی

این خوراکی زیبا و خوشمزه یکی از بهترین جایگزین ها برای کسانی است که از رژیم های کم کربوهیدرات استفاده می کنند. کربوهیدارت برای بدن ضروری هستند و شما می توایند با جایگزین کردن گوجه فرنگی این خلل را پر کنید. همچنین مصرف گوجه فرنگی باعث می شود که قند خون شما کاهش پیدا کند. این گیاه مملو از ویتامین های آ و ث نیز می باشد.

گیاه کبر

مطمئنا الان با خود می گوید که کبر دیگر چیست؟ این گیاه سرشار از ماده غذایی به نام کوئرستین است. کوئرستین در بهبود جریان خون بسیار مفید است و باعث می شود استرس در شما به شدت کاهش بیابد. این ماده غذایی در جلوگیری از اختلالات حافظه نیز بسیار موثر است. شما می توانید با اضافه کردن این گیاه به سالاد از آن استفاده کنید. یا حتی اگر از مزه این گیاه خوشتان نمی آید یا نمی توانید آن را تهیه کنید از سیب استفاده کنید. سیب ها نیز حاوی کوئرستین هستند ولی نه به اندازه گیاه کبر.

انگور قرمز

انگورهای قرمز علاوه بر اینکه بسیار خوش مزه و لذیذ هستند، حاوی ماده ای به نام روسوراترول نیز می باشند. این ماده غذایی تاثیر بسزایی در عملکرد حافظه دارند. بر طبق یک آزمایش بر روی موش ها مشخص شد، موش هایی که از انگور قرمز استفاده کرده اند عملکرد حافظه قوی تری نسبت به بقیه موش ها دارند. شاید الان فکر کنید که پس استفاده از مشروبات الکلی نیز به تقویت حافظه کمک می کند ولی باید بدانید در طی فرایند تبدیل انگور سیاه به مشروبات الکلی تمام روسوراترول آن از بین می رود.

آدامس جویدن

دانشمندان معتقدند که آدامس جویدن باعث می شود تا حافظه بهتر کار کند و به متغیرها سریع تر واکنش نشان دهد. در بعضی مدارس آمریکا حتی به دانش آموزان اجازه می دهند در کلاس آدامس بخورند. چون باعث بهبود در روند یادگیری نیز می شود.

زردچوبه

ماده غذایی مهمی در این ادویه زرد رنگ وجود دارد که باعث می شود حافظه بسیار بهتر کار کند. کوکومین ماده ای است که باعث می شود از اختلالات شناختی در امان بمانیم و به محرک ها سریع تر واکنش نشان دهیم. بهتر است زردچوبه را به غذا های روزمره خود اضافه کنیم.

تخم مرغ

این ماده غذایی جزو مهمترین غذاها در دنیا به حساب می آید. همه ما در مورد خواص تخم مرغ اطلاعاتی داریم از امگا 3 و وجود اسیدهای آمینه درجه 1 تا کولین. کولین در زرده تخم مرغ وجود دارد و باعث می شود تا کارکرد قسمت حافظه مغز بهتر شود.

مشاهده برچسب ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *